• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78406
+
-

ساخت خط‌ آهن سریع‌السیر  تهران-قم-اصفهان قطعی شد

مدیر عامل شرکت راه‌آهن از تأکید معاون اول رئیس جمهوری بر ساخت پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان با سرعت ۳۰۰ کلیومتر بر ساعت خبر داد.

«سعید رسولی» در گفت وگو با مهر در مورد تداوم یا توقف ساخت خط آهن قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان و سرعتی که برای سیر این قطار در نظر گرفته شده افزود: طراحی اولیه این قطار ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت بود که در یک مقطع زمانی تصمیم گرفته شد این سرعت به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت کاهش داده شود.

وی ادامه داد: اخیرا وزیر راه و شهرسازی بار دیگر دستور داد تا همان سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت مورد توجه باشد تا مزیتی که برای قطار سریع‌السیر وجود دارد که همان سرعت بالا و کم بودن زمان سیر آن است رعایت شود. 

رسولی در مورد منتفی شدن اصل موضوع ساخت یا عدم احداث پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان هم گفت: معاون اول رئیس جمهور اخیرا در جلسه‌ای که با مسئولان این پروژه در وزارت راه و سازمان برنامه و بودجه داشت، دستور داد تا این پروژه تکمیل و نحوه تأمین منابع مالی مورد نیاز آن بررسی شود.

وی تأکید کرد: این پروژه در حال حاضر۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما در عملیات خاکی زیرسازی قطعه قم-اصفهان بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارد. در قطعه تهران-قم هم اقداماتی شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید